Seniai neteko matyti tiek daug aistrų sukelusio projekto. Priešininkai pasidalijo į nesutaikomas stovyklas, vieni kitus apkaltindami šventvagystėmis – vieni buvo apibūdinami kaip vaikų tvirkintojai ir psichologiniai luošintojai, kiti, atitinkamai, kaip provincialai ir žmogaus teisių mindžiotojai. Regis projektas vertybinius lietuvių klodus palietė taip giliai, kad net pats įsigilinimas į programos idėjas tapo antraeilės svarbos dalyku. Dažnai savo nuomonę (tiek „už“, tiek ir „prieš“) ginančios organizacijos painiojasi vartojamose sąvokose, pačios nelabai suvokia, kurie jų argumentai yra moksliniai, o kurie vertybiniai, kas savo ruožtu skatina atsirasti disputams apie tai kas yra mokslas ir kas yra vertybė – visa tai atveria kur kas platesnės analizės galimybes nei kažkokios programos skaitymas. Nenorėdamas išsiskirti iš kitų, neketinu jos skaityti ir aš, bet ne todėl, kad „ir be jos skaitymo man visi jie aiškūs“, bet todėl, kad aš tikrai žinau vieną tokį, kuris yra man pakankamai aiškus (bet dar ne iki galo) – save patį. Savo patirtimi ir ketinu remtis.
Manau, kad visų pirma tiesiog būtina iškelti klausimą – o kas iš tiesų yra homoseksualizmas. Skaitant įvairias internetinių komentatorių nuomones išskirčiau dvi pagrindines: 1. tai yra įgimta, 2. tai yra nukrypimas nuo normos. Pirmoji nuomonė teigia, kad tokiu yra tiesiog gimstama, nieko čia nepakeisi, tai nėra blogis, o tokios orientacijos žmonės nusipelno tiek pat pagarbos, kaip ir visi kiti, antroji (jei neklystu jos laikėsi ir psichoanalizės pradininkas Z. Freudas) mano, kad visi žmonės gimsta heteroseksualiais, tačiau dėl daugelio priežasčių jų seksualinis elgesys gali nukrypti nuo normos. Internetiniai komentatoriai tokio nukrypusio elgesio priežastimis nurodo vaikystės traumas, kvailą mados vaikymasį ar tiesiog psichologinio luošumo sukeltą lytinį potraukį, analogišką zoofilijai, pedofilijai ar nekrofilijai.
Abi puses remiasi, o neretai vaizduoja besiremiančios, moksliniais argumentais. Nesu didelis antropologijos specialistas, tačiau man keisti antrosios nuomonės šalininkų argumentai, kad jų nuomonė yra pagrįsta naujausiais Vakarų mokslo laimėjimais, jau vien dėl to, kad kiekvienas žinome kokias teises Vakarų pasaulyje turi homoseksualai. Šiuo požiūriu nuoseklesni atrodo tautinės moralės puoselėtojų argumentai, skelbiantys apie tvirkinančia ir lietuvių tautinių vertybių pamatus pakertančią Vakarų civilizacijos įtaką.
N. Vasiliauskaitė rašo, kad pasaka apie du princus anaiptol nėra pirmas tokio pobūdžio kūrinys mūsų auklėjimo sistemoje. Aš savo ruožtu galėčiau pasidalinti savo vaikystės prisiminimais, kai pradinėse klasėse mums būdavo skaitomi apsakymai apie po viena miline miegančius ir iš vieno katiliuko valgančius raudonarmiečius. Atmintyje iškyla ir karšti bučiniai į lūpas, kuriais vyrai vieni kitus sveikindavo įvairiomis progomis, neišskiriant nei tuometinio komunistų partijos elito. Ir visa tai vyko tuo metu, kai homoseksualizmas buvo laikomas nusikaltimu – nei daugiau, nei mažiau. Aišku galima paprieštarauti, kad nors ir keistai tai atrodo mūsų laikų žmogui, bet tuo metų toks vaizdelis anaiptol nebuvo šokiruojantis, nes niekam net į galvą nekildavo mintis, kad po bendra miline miegant dviems raudonarmiečiams ten vykdavo dar kai kas daugiau. Bet juk būtent priešingai galvoja pakraupę darželinukų tėveliai – vaikai rengiami priešingų lyčių drabužėliais, jiems sekamos pasakos apie Princą ir Princą, tokiu būdu iškreipiant jų pasaulėvaizdį ir neleidžiant jiems vystytis natūralia linkme. Darželinukai juk irgi tikriausiai negalvoja nei ką veikia princas su princu, nei ką veikia princas su princese, taip kaip apie tai galvojame mes. Bet bijomasi pasąmoninio efekto t.y. tai suprantama ne kaip tiesioginis skatinimas tapti homoseksualiu, bet kaip prielaidos sudarančios galimybę juos paversti tokiais ateityje, palaipsniui diegiant programą Gender loops 2, Gender loops 3 ir tt, kol nebus pasiektas galutinis rezultatas – šimtaprocentinis gėjus. O gal tuomet ir pasakojimai apie du raudonarmiečius nėra jau tokie nekalti, nes Sovietų Sąjungoje pasirodo irgi buvo ne tik seksas, buvo ir homoseksualai?….
No Comments, Comment or Ping